MCS 4WR
The MCS 4WR damper is a 4-way adjustable suspension system with an external reservoir, offering fully independent adjustments for high-speed compression, low-speed compression, high-speed rebound, and low-speed rebound damping. Gas pressure is also finely adjustable via a Schrader valve, providing advanced tuning capability for professional motorsport applications.
The high-speed and low-speed compression adjusters are conveniently located on the remote reservoir head, while rebound adjustments are made via a dedicated single knob. High-speed damping is precisely controlled by blow-off valves, while low-speed damping is managed through precision-engineered orifices, delivering accurate hydraulic control and an extensive tuning capability.
Reservoir pressure can be set between 6 and 18 bar, allowing drivers to increase chassis support during high-speed cornering or fine-tune weight transfer for enhanced traction in low-grip conditions.
The monotube construction ensures exceptional stability, with increased oil capacity and superior heat dissipation compared to twin-tube dampers. Large-diameter shafts provide low-friction side-load support, while a divider piston prevents cavitation, guaranteeing consistent damping performance. This advanced design allows for precise and repeatable adjustment and effective management of high-speed forces, delivering maximum mechanical grip and driver confidence

Der Knopf in der Position „unten“ steuert die Highspeed-Zugstufendämpfungskräfte.
Der Knopf in der Position "oben" steuert die Lowspeed-Zugstufendämpfungskräfte.
Verstellbarkeit
The MCS 4WR damper is a 4-way adjustable suspension system offering 18 clicks of high-speed compression, 10 clicks of low-speed compression, 18 clicks of high-speed rebound, and 10 clicks of low-speed rebound adjustment. Its user-defined valving is precisely tailored to the vehicle’s preparation level, incorporating valuable insights and data gathered during development.
Compared to the MCS 2WR and 3WR systems, the 4WR provides a more refined and clearly defined operating range, allowing for finer adjustments and greater control over the shape and progression of the damping curve, giving drivers the tools needed to achieve optimal handling response and grip in even the most demanding conditions.
Technische Merkmale


LOW SPEED COMPRESSION ADJUSTER KNOB

HIGH SPEED COMPRESSION ADJUSTER KNOB

LOW SPEED COMPRESSION ORIFICE

COMPRESSION MAIN PISTON ASSEMBLY

DIVIDING PISTON

SCHRADER VALVE

REBOUND MAIN PISTON ASSEMBLY

SHAFT GUIDE

SHAFT

LOW SPEED REBOUND ADJUSTER KNOB

HIGH SPEED REBOUND ADJUSTER KNOB
Lowspeed-Druckstufeneinstellknopf
Verbunden mit dem internen Druckstufen-Einstellmechanismus. Ermöglicht dem Benutzer, die Lowspeed-Druckstufendämpfungskräfte einfach anzupassen.
Highspeed-Druckstufeneinstellknopf
Verbunden mit dem internen Druckstufen-Einstellmechanismus. Ermöglicht dem Benutzer, die Highspeed-Druckstufendämpfungskräfte einfach anzupassen.
Lowspeed-Druckstufenöffnung
Enthält einen proprietären internen Einstellmechanismus für Lowspeed-Druckdämpfungskräfte.
Druckstufen-Hauptkolbenbaugruppe
Enthält einen proprietären internen Einstellmechanismus für Highspeed-Druckdämpfungskräfte.
Trennkolben
Trennt den Gasraum vom Ölraum.
Schrader Ventil
Mit einem Stoßdämpferwerkzeug können Änderungen am Gasdruck vorgenommen werden.
Zugstufen-Hauptkolbenbaugruppe
Erzeugt einen umfassenden Ventilbereich. Die Ventilsteuerung kann durch Ändern der nicht vorgespannten Shim-Stack-Konfiguration auf der Druck- und Zugstufenseite des Kolbens beeinflusst werden.
Kolbenführung
Bietet zusätzliche seitliche Unterstützung am äußeren Kolbenende der Kolbenbaugruppe.
Kolbenstange
Verantwortlich für das Verdrängen von Flüssigkeit im Dämpfergehäuse, das durch die Kolbenbaugruppe und den Einstellmechanismus gesteuert wird. Wir verwenden Kolben mit 22 mm Durchmesser für Federbeinanwendungen und 16 mm Durchmesser für Stoßdämpferanwendungen in externen Speicher Systemen.
Lowspeed-Zugstufeneinstellknopf
Verbunden mit dem internen Zugstufen-Einstellmechanismus und ermöglicht dem Benutzer, die Lowspeed-Zugstufendämpfungskräfte in der Position „oben“ einfach anzupassen.
Highspeed-Zugstufeneinstellknopf
Verbunden mit dem internen Zugstufen-Einstellmechanismus und ermöglicht dem Benutzer, die Highspeed-Zugstufendämpfungskräfte in der Position „unten“ einfach anzupassen.
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