MCS 2WNR
The MCS 2WNR damper is a 2-way adjustable suspension system engineered for fast and precise on-track tuning. Featuring an easy-access adjustment mechanism, both compression and rebound damping can be independently adjusted via a single, conveniently located knob positioned under the bonnet or in the boot for effortless changes. This design eliminates the need to lift the car and keeps you safely away from hot components during adjustments.
Damping forces are precisely controlled by MCS’s proprietary blow-off valves on the main piston, delivering greater accuracy and repeatability than traditional needle valves. The monotube construction provides excellent stability, with increased oil capacity and superior heat dissipation, while large-diameter shafts ensure low-friction side-load support. A high-response main piston combined with a divider piston keeps oil and gas separate, eliminating cavitation for smooth and predictable handling.

Durch Drücken dieser Taste können Sie zwischen den Druck- und Zugstufen wechseln
Der Knopf in der Position „oben“ steuert die Druckstufendämpfungskräfte.
Der Knopf in der Position „unten“ steuert die Zugstufendämpfungskräfte.
Verstellbarkeit
The MCS 2WNR is a 2-way adjustable damper offering 14 clicks of compression adjustment and 18 clicks of rebound control. Its integrated design houses both adjustments within the damper body, enabling independent fine-tuning via a single, easy-to-access knob, without the complexity of external reservoirs.
With application-specific valving, the 2WNR is engineered to work seamlessly with a wide range of spring rates, minimising the need for frequent re-valving. Each adjustment delivers clear, precise feedback, allowing drivers to confidently optimise suspension setup without the risk of overshooting the ideal setting.
14 Klicks zur Druckstufeneinstellung
On the MCS 2WNR damper, compression damping is easily adjusted when the knob is set to the “up” or “C” position. With 14 distinct compression settings, drivers can fine-tune platform control, optimising the vehicle’s mechanical contact patch for improved grip and faster lap times.
18 Klicks zur Zugstufeneinstellung
On the MCS 2WNR damper, rebound damping is adjusted with the knob in the “down” or “R” position. With 18 precise rebound settings, drivers can increase spring control and finely adjust the car’s balance, achieving optimal handling performance for both road and track use.
Technische Merkmale


DIVIDING PISTON

MAIN PISTON ASSEMBLY

SHAFT GUIDE

SHAFT

ADJUSTER KNOB

COMPRESSION/REBOUND SELECTOR KNOB
Trennkolben
Trennt den Gasraum vom Ölraum.
Hauptkolbenbaugruppe
Enthält einen proprietären internen Einstellmechanismus für die Druck- und Zugdämpfungskräfte.
Kolbenführung
Bietet zusätzliche seitliche Unterstützung am äußeren Kolbenende der Kolbenbaugruppe.
Kolbenstange
Verantwortlich für das Verdrängen von Flüssigkeit im Dämpfergehäuse, das durch die Kolbenbaugruppe und den Einstellmechanismus gesteuert wird. Wir verwenden Kolben mit 22 mm Durchmesser für Federbeinanwendungen und 16 mm Durchmesser für Stoßdämpferanwendungen im 2WNR-Dämpfersystem
Einstellknopf
Ist mit dem internen Einstellmechanismus verbunden und ermöglicht dem Benutzer eine einfache Anpassung der Dämpfungskräfte.
Druck-/Zugstufen-Einstellknopf
Verbunden mit dem internen Einstellmechanismus. Ermöglicht dem Benutzer, die Druck- oder Zugkraft auszuwählen und am Haupteinstellknopf anzupassen.
Termin vereinbaren
Wir verstehen, dass die Auswahl eines Dämpfersystems eine überwältigende Aufgabe sein kann. Wir sind hier, um Sie zu unterstützen, und das beginnt damit, Ihnen zu helfen, das am besten geeignete Dämpfersystem für Ihre Bedürfnisse auszuwählen.