MCS 2WNR

The MCS 2WNR damper is a 2-way adjustable suspension system engineered for fast and precise on-track tuning. Featuring an easy-access adjustment mechanism, both compression and rebound damping can be independently adjusted via a single, conveniently located knob positioned under the bonnet or in the boot for effortless changes. This design eliminates the need to lift the car and keeps you safely away from hot components during adjustments.

Damping forces are precisely controlled by MCS’s proprietary blow-off valves on the main piston, delivering greater accuracy and repeatability than traditional needle valves. The monotube construction provides excellent stability, with increased oil capacity and superior heat dissipation, while large-diameter shafts ensure low-friction side-load support. A high-response main piston combined with a divider piston keeps oil and gas separate, eliminating cavitation for smooth and predictable handling.

Technical Features
Einstell-Auswahlschalter

Durch Drücken dieser Taste können Sie zwischen den Druck- und Zugstufen wechseln

Druckstufeneinsteller

Der Knopf in der Position „oben“ steuert die Druckstufendämpfungskräfte.

Zugstufeneinsteller

Der Knopf in der Position „unten“ steuert die Zugstufendämpfungskräfte.

Verstellbarkeit

The MCS 2WNR is a 2-way adjustable damper offering 14 clicks of compression adjustment and 18 clicks of rebound control. Its integrated design houses both adjustments within the damper body, enabling independent fine-tuning via a single, easy-to-access knob, without the complexity of external reservoirs.

With application-specific valving, the 2WNR is engineered to work seamlessly with a wide range of spring rates, minimising the need for frequent re-valving. Each adjustment delivers clear, precise feedback, allowing drivers to confidently optimise suspension setup without the risk of overshooting the ideal setting.


14 Klicks zur Druckstufeneinstellung

On the MCS 2WNR damper, compression damping is easily adjusted when the knob is set to the “up” or “C” position. With 14 distinct compression settings, drivers can fine-tune platform control, optimising the vehicle’s mechanical contact patch for improved grip and faster lap times.

18 Klicks zur Zugstufeneinstellung

On the MCS 2WNR damper, rebound damping is adjusted with the knob in the “down” or “R” position. With 18 precise rebound settings, drivers can increase spring control and finely adjust the car’s balance, achieving optimal handling performance for both road and track use.

Technische Merkmale

Technical Features
+

DIVIDING PISTON

+

MAIN PISTON ASSEMBLY

+

SHAFT GUIDE

+

SHAFT

+

ADJUSTER KNOB

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COMPRESSION/REBOUND SELECTOR KNOB

Trennkolben

Trennt den Gasraum vom Ölraum.

Hauptkolbenbaugruppe

Enthält einen proprietären internen Einstellmechanismus für die Druck- und Zugdämpfungskräfte.

Kolbenführung

Bietet zusätzliche seitliche Unterstützung am äußeren Kolbenende der Kolbenbaugruppe.

Kolbenstange

Verantwortlich für das Verdrängen von Flüssigkeit im Dämpfergehäuse, das durch die Kolbenbaugruppe und den Einstellmechanismus gesteuert wird. Wir verwenden Kolben mit 22 mm Durchmesser für Federbeinanwendungen und 16 mm Durchmesser für Stoßdämpferanwendungen im 2WNR-Dämpfersystem

Einstellknopf

Ist mit dem internen Einstellmechanismus verbunden und ermöglicht dem Benutzer eine einfache Anpassung der Dämpfungskräfte.

Druck-/Zugstufen-Einstellknopf

Verbunden mit dem internen Einstellmechanismus. Ermöglicht dem Benutzer, die Druck- oder Zugkraft auszuwählen und am Haupteinstellknopf anzupassen.

Termin vereinbaren

Wir verstehen, dass die Auswahl eines Dämpfersystems eine überwältigende Aufgabe sein kann. Wir sind hier, um Sie zu unterstützen, und das beginnt damit, Ihnen zu helfen, das am besten geeignete Dämpfersystem für Ihre Bedürfnisse auszuwählen.