MCS 1WNR

The MCS 1WNR damper is a 1-way adjustable entry-level suspension solution featuring 18 precise adjustment settings, purpose-built for track performance and easily upgradable to higher-level MCS systems. Its modular construction allows for interchangeable components, enabling seamless upgrades without purchasing a complete new setup.

Fully rebuildable and serviceable, the 1WNR can be custom-valved at any time to suit evolving driving needs. The monotube design ensures exceptional stability, with increased oil capacity and superior heat dissipation compared to traditional twin-tube dampers. Large-diameter shafts provide high, low-friction side-load support unmatched by inverted or converted strut-type shocks.

With its large main piston, the 1WNR delivers fast and precise damping response, while a divider piston separates oil and gas, preventing cavitation that can cause noise, sloppiness, and loss of control. Offering outstanding value and proven reliability.

Technical Features
Zugstufeneinsteller

18 Klicks zur Zugstufeneinstellung

Verstellbarkeit

The MCS 1WNR is a 1-way adjustable damper offering 18 distinct settings for precise suspension tuning. Its application-specific valving is engineered to work seamlessly with a wide range of spring rates, reducing the need for frequent re-valving. The finely tuned adjustment mechanism delivers clearly defined clicks, allowing you to make confident changes without overshooting the ideal setup.


18 Klicks zur Zugstufeneinstellung

With 18 clicks of rebound adjustment, the MCS 1WNR allows drivers to fine-tune spring control and easily adjust the car’s balance to suit road conditions and driving style.

Each damper is built with a high-performance linear piston as standard, with an optional digressive piston available for those seeking alternative damping characteristics.

Technische Merkmale

Technical Features
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INTERNAL RESERVOIR

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DIVIDING PISTON

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ADJUSTMENT MECHANISM

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MAIN PISTON ASSEMBLY

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SUPPORT PISTON

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SHAFT GUIDE

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SHAFT

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ADJUSTMENT KNOB

Internes Reservoir

Stickstoffgas wird in diesem Fach gespeichert und ermöglicht einen größeren nutzbaren Federweg sowie eine bessere Druckkontrolle über den Trennkolben.

Trennkolben

Trennt den Gasraum vom Ölraum.

Anpassungsmechanismus

Proprietärer Einstellmechanismus zur Anpassung der Dämpfungskräfte.

Hauptkolbenbaugruppe

Erzeugt einen umfassenden Ventilbereich. Die Ventilsteuerung kann durch Ändern der nicht vorgespannten Shim-Stack-Konfiguration auf der Druck- und Zugstufenseite des Kolbens beeinflusst werden.

Stützkolben

Bietet zusätzliche seitliche Unterstützung am inneren Kolbenende der Kolbenbaugruppe.

Kolbenführung

Bietet zusätzliche seitliche Unterstützung am äußeren Kolbenende der Kolbenbaugruppe.

Kolbenstange

Verantwortlich für das Verdrängen von Flüssigkeit im Dämpfergehäuse, das durch die Kolbenbaugruppe und den Einstellmechanismus gesteuert wird. Wir verwenden Kolben mit 22 mm Durchmesser für Federbeinanwendungen und 16 mm Durchmesser für Stoßdämpferanwendungen im 1WNR-Dämpfersystem

Einstellknopf

Ist mit dem internen Einstellmechanismus verbunden und ermöglicht dem Benutzer eine einfache Anpassung der Dämpfungskräfte.

Termin vereinbaren

Wir verstehen, dass die Auswahl eines Dämpfersystems eine überwältigende Aufgabe sein kann. Wir sind hier, um Sie zu unterstützen, und das beginnt damit, Ihnen zu helfen, das am besten geeignete Dämpfersystem für Ihre Bedürfnisse auszuwählen.